Блогінг – новий конкурент традиційних медіа

Блогінг – новий конкурент традиційних медіа
31.03.2016
  У боротьбі за аудиторію новими конкурентами традиційних медіа стають блогери. Цю тенденцію відзначили українські та міжнародні експерти під час VII Міжнародної конференції «Нові медіа – нові можливості».

Яель Хірш, Sciences Po (Франція), розповіла, що у всьому світі емоційні блогери цікавлять користувачів набагато більше ніж об’єктивні й нейтральні журналісти. «Вони значно легше контактують з аудиторією, відчувають її смаки, відповідають на виклики. Тому й журналістам, щоб не втрачати читачів та глядачів, потроху слід наближатись до стилю блогерів і ставати менш нейтральними», – переконана пані Хірш.

До прикладу, у США все більшої популярності набуває тренд, коли журналіст занурюється у певне середовище і стає не стороннім спостерігачем процесу, а його  активним учасником.

Нагадаємо, учасник минулорічної конференції «Нові медіа – нові можливості»Ґжеґож Пєхота, Gazeta Wyborcza (Польща) розказував, що співпраця традиційних медіа та блогерів може бути взаємовигідною. Оскільки останні частіше знають, як виробляти цікавий контент, але не знають як його продавати.

Саме тому Gazeta Wyborcza кілька років тому знайшла популярних блогерів, які мають канали з мільйонами передплатників і мільйонними переглядами їхніх відео, та запустила свій відео проект. «Ці люди подеколи роблять популярний контент значно краще, ніж спеціалісти на телебаченні», – переконаний пан Гжегош.

Україна також не лишається осторонь цього тренду, популярність блогерів та їх вміння доносити інформацію до аудиторії зумовлює появу нових проектів. Серед них Site.ua Романа Шрайка. Це платформа для топ-юзерів українського Facebook. Сайт з’явився після того, як у FB розпочалось масове бокування акантів найбільш відвідуваних блогерів.

Тоді ж, за словами блогера Віктора Пузанова, Роман Шрайк запросив до співпраці блогерів, які мають понад 10 тисяч підписників і створив Site.ua

«Публікуючи матеріал, блогер розміщував посилання на своїй сторінці у FB. Сайт «взлетів» миттєво! Його навіть не потрібно було просувати», – розказує він. За кілька місяців аудиторія видання сягнула мільйонів.

Редакційна політика, за словами Віктора Пузанова, дуже проста – її немає. Писати можна про все, що завгодно, немає ніяких обмежень щодо тем, лексики чи формату. Для того, щоб стати автором видання потрібно мати від 10 тисяч підписників на FB. Якщо ж їх менше, за бажанням можна вступити у клуб Site.ua. На сьогодні видання має близько 600 авторів, які регулярно пишуть матеріали.

Щотижня за кількістю лайків (а їх бува до 50 тисяч) визначаються топ-5 матеріалів. Автори отримують гонорари з грошей, здобутих на контексній рекламі.

Ще один новий блогерський формат – «Міншрайк». Проект завдячує своєю назвою дискусії довкола Міністерства інформаційної політики, яке між собою медійники називають «Мінстець».

«Почалось все з того, що нас запросили взяти участь у тест-драйвах електромобілів. Писати можна було про що завгодно. Нам було цікаво, ми покатались, отримали враження і написали. Це побачили їх конкуренти і теж запросили нас. Ми знову щось написали. Після цього нами зацікавились міністерства. Спершу ми спілкувались з Айварасом Абромавичусом, далі були інші. Ми зустрічались у кав’ярнях без краваток, спілкувались, а далі кожен писав, що хотів», – розказав Віктор Пузанов.

Популярність, яку мають публікації, зробила блогерів бажаними гостями для чиновників. На сьогодні, за словами пана Пузанова, «бажаючих поговорити» так багато, що у «Міншрайк» розписана кожна п’ятниця на два місяці уперед.

Ще один проект, з яким співпрацює Віктор Пузанов, – це відео-платформа Idealist.media, на якій суспільні, політичні та культурні діячі діляться своїм досвідом та знаннями на різні теми.

Власників видання пан Пузанов не називає каже лише, що це небідні люди, яким вистачило грошей на студію та хороше обладнання. Але до жодної з партій та олігархів вони не належать. У новостворену студію видання запрошує цікавих аудиторії людей. На сайті публікують відео-матеріали у трьох жанрах: монолог, лекції та круглі столи.

Основні принципи: вільна розмова, ступінь відвертості на розсуд гостей, говорити можна про все, що завгодно.

«Навіщо це потрібно мені?, – запитує Віктор Пузанов і відповідає: – Це хороший інструмент для залучення аудиторії. Наприклад, мені захотілось видати книгу Павла Паштета (Павло Белянський, блогер - Авт.). Для цього я використав частину того ресурсу, що я маю на Site.ua, «Міншрайк» та Idealist.media. І от тираж книги у 5 тисяч вже фактично розпроданий, хоча книга ще не вийшла друком».

Організатор VII Міжнародної конференції «Нові медіа – нові можливості» – Незалежна асоціація телерадіомовників. Захід відбувся у межах Українського медійного проекту «У-Медіа», що здійснює Інтерньюз Нетворк за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), Шведського агентства з міжнародного розвитку  (SIDA). Генеральний партнер конференції – Детектор Медіа.

Прес-служба Незалежної асоціації телерадіомовників  

Back
   

Our Partners

   

Organizer

Independent Association of radio broadcasters
 

Sponsored by

Detector Media SIDA Usaid Internews Ukraine
   
   

TV partner

ZIK Channel
 

 

 

   
   

Media partners

Медіабізнес Gurt Громадське радіо Sostav.ua Mediasat